Hanseric, Linus, Gustav och Charlott från klubb Sisu deltog i denna stora internationella tävling i Köpenhamn.

Kolla Klubb Sisus bildarkiv: http://www.flickr.com/photos/24567934@N06/sets/72157624635655349/

eller bilder under denna adress: http://picasaweb.google.com/Irjaoharald/IronmanIKopenhamnAug2010#

Inte avundsvärt för oss soffsittare  att simma

3,8  kilometer

eller

cykla 18 mil

löpning 42195  km

———————————————————————————————————-

Vi ville vara med och supporta gänget och tog därför vår båt till Kastrups lystbådshavn

Vi startade från Råå med båten vid 10.30 tillsammans med Maj-Lis o Lennart i sin båt. Det blev motorgång fram till Ven därefter fick vi vind ock kunde segla fram till Middelfort utanför Köpenhamn därefter dog vinden och det blev motorgång igen fram till Kastrup. Solen kom fram  de sista sjömilen. Vi fann två lediga platser och kunde lägga till.

Järnmännen Köpenhamn1Järnmännen Köpenhamn2Järnmännen Köpenhamn3

Efter lite emkaffe tog vi en promenad till Amager strandpark. Där pågick en triatontävling, någon förövning till söndagens stora internationella tävling antar vi.

Här blev det varmt och solen kom med full kraft.

Lördagen tillbringade inne i Köpenhamn i ömsom solig och regnigt väder. Vi tog den förarlösa metron in till city. Lite märkligt att åka tåg utan förare. Vi såg flera stora örlogsfartyg som hade sammanstrålat till något slags jubileum längs Langelinie.

Järnmännen Köpenhamn1

Järnmännen Köpenhamn4

Starten på modevisningen som gick på världens längsta catwalk

(hela ströget och lite till) Därefter åkte vi hem i ett hällande regn. Den natten kom sommarens värsta skyfall över Köpenhamn.

Vi var där i tidig morgontimma 6.30 påbörjade vi promenaden till Amager strandpark, i ett grått och regning väder och såg starten på simningen.

Järnmännen Köpenhamn5

Växlingen från simningen till cykel såg vi också därefter gick vi tillbaka till båten och tog en andra frukost. Promenerade upp till köpcentrumet och kollade läget. Köpte lite vin mm.

Järnmännen Köpenhamn7Järnmännen Köpenhamn6

Tog metron in till city och såg cyklingen och löpningen i strålande väder.

Här kan läsas om konsekvenserna av det kraftiga skyfallet mellan lördagen och söndagen.

Nedanstående är ett klipp från organisationskommiténs hemsida.

Dear all

We would like to make a statement regarding the stomach issues some of you have experienced after Challenge Copenhagen. At 8.30 on race day – after all start waves – we got a call from Team Bade who tests the water on all beaches. And the water was not cleared for swimming. It was cleared again early monday, but it was surely enough to ruin an iron-distance stomach.

The bad water conditions happens only one or two times a year on Amager Strandpark – unfortunately one of these days was last Sunday.

Doctor’s recommendations are to relax and stay in bed until you feel fine again. If the illnes continous or gets worse seek a doctors help!

We feel extremely sorry for your illness and hope you all feel better already.

All the best – and happy recovery from both the sore legs and the bad stomach

Challenger

—————————————————————————————-

Måndag

Efter proviantering seglade vi mot Ven. Vinden ökade och blev stundtals ganska hård. Vi loggade stundtals 8 knop bara för genuan. Det blev en snabbsegling upp genom sundet till Ven där vi togs emot av hamnkaptenen stående på piren med orden ”välkommen till Ven. Det finns en plats för er bredvid era vänner längst in i hamnen”. Trevligt/ovanligt.

Järnmännen Köpenhamn3Järnmännen Köpenhamn2Järnmännen Köpenhamn4

Det blev en skön kväll med en promenad längs Backafallen.

Tisdag förmiddag mot Råå då det skulle blåsa upp till kuling på onsdagen. Motorgång. framme vid lunchtid.

Fler bilder på adressen: http://picasaweb.google.com/Irjaoharald/IronmanIKopenhamnAug2010#